REGULAMIN STUDIA PRACOWNIA TATUAŻU PANAS

obowiązujący od 20 września 2022 r.

 

 

  • 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Niniejszy Regulamin określa ramowe zasady świadczenia i korzystania z Usług Studia i stawowi wraz z Polityką Prywatności integralną część umowy zawieranej przez Klienta ze Studiem, regulując w szczególności:
  • Postanowienia ogólne;
  • Umawianie Usługi;
  • Zadatek;
  • Zmianę terminu Usługi;
  • Wycenę tatuażu;
  • Wzór tatuażu;
  • Przeciwwskazania do wykonania Usługi;
  • Możliwe powikłania po Usłudze;
  • Przygotowanie do Usługi;
  • Zgodę na Usługę;
  • Odmowę wykonania Usługi;
  • Płatności;
  • Prawo odstąpienia od Umowy;
  • Skutki odstąpienia od Umowy;
  • Wyłączenie prawa do odstąpienia;
  • Reklamacje;
  • Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń;
  • Standardy higieniczne Studia;
  • Bezpieczeństwo w okresie stanu epidemii oraz stanu zagrożenia epidemiologicznego;
  • Przepisy porządkowe;
  • Ochronę danych osobowych;
  • Postanowienia końcowe.
  1. Definicje wskazane w Słowniczku stanowią integralną część Regulaminu i o ile nie wskazano inaczej mają znaczenie w nim zdefiniowane. W takim przypadku definicja w niniejszym Regulaminie jest zapisana z dużej litery.
  2. Usługi są świadczone przez Studio na rzecz Klientów w Studiu w Warszawie ul 1 Praskiego Pułku 19/14, 05-075 Warszawa
  3. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem przed zapisaniem się na Usługę, oraz do przestrzegania jego zasad. Potwierdzenie zapisu przez wpłatę zadatku stanowi akceptacją postanowień Regulaminu.

 

 

  • 2

UMAWIANIE USŁUGI

 

  1. Wstępna rezerwacja terminu Usługi jest dokonywana osobiście przez Klienta w Studiu, za pośrednictwem e-maila Studia: art@gmail.com lub innych środków komunikacji elektronicznej, w szczególności komunikatorów na portalach społecznościowych (Facebook Messenger, Instagram Direct ) Studia.
  2. Po dokonaniu Wstępnej rezerwacji terminu Usługi Klient ma obowiązek potwierdzenia Rezerwacji terminu Usługi w terminie 3 dni roboczych poprzez wpłatę zadatku na poczet rezerwowanej Usługi w wysokości wskazanej przez Studio.
  3. Klient jest zobowiązany pojawić się na umówionej Usłudze punktualnie.
  4. W przypadku spóźnienia Klienta na umówioną Usługę Studio zastrzega sobie prawo skrócenia czasu trwania Usługi, o czym Klient zostanie poinformowany przed przystąpieniem do jej wykonania. Za skróconą Usługę Klient jest zobowiązany zapłacić pełne Wynagrodzenie.
  5. W przypadku spóźnienia Klienta Studio zastrzega sobie prawo odmowy wykonania Usługi, jeśli osiągnięcie pożądanego przez Klienta efektu nie będzie możliwe w skróconym czasie. W tym przypadku Studio zachowa zadatek wpłacony wcześniej przez Klienta.
  6. Jeśli Studio odwoła umówioną Usługę, a został wpłacony zadatek, zostanie on zwrócony Klientowi w tej samej wysokości, w przypadku zgody Klienta na przełożenie Zarezerwowanego terminu Usługi Studio zatrzymuje zadatek.
  7. Jeśli wykonanie Usługi opóźni się z winy Studia, Usługa nie zostanie skrócona.

 

  • 3

ZADATEK

 

  1. Wstępny termin Usługi jest określany przy jej umawianiu, aby zarezerwować termin Usługi, należy w terminie do 3 dni roboczych wpłacić zadatek w wysokości uzgadnianej indywidualnie i wynoszącym od 100 PLN za mały tatuaż do 300 PLN za całodniową Sesje tatuatorską, w celu potwierdzenia Usługi, na rachunek bankowy Studia, w tytule przelewu Klient wpisuje swoje dane według schematu: zadatek, termin Usługi, imię, nazwisko.
  2. Brak wpłaty zadatku przez Klienta w wyznaczonym terminie oznacza, że nie dochodzi do skutecznej Rezerwacji, a Studio po ponownym kontakcie z Klientem i przypomnieniu o płatności zadatku, anuluje Wstępną rezerwacje terminu Usługi.
  3. Jeśli wykonanie Tatuażu wymaga kilku Sesji tatuatorskich, podczas zapisywania się przez Klienta na kilka Wstępnych rezerwacji terminu Usługi, pobierany jest zadatek od pierwszej Wstępnej rezerwacji terminu, a wpłacony raz zadatek
    przechodzi na poczet kolejnej Wstępnej rezerwacji terminu, przy ostatniej z zaplanowanych Sesji tatuatorskich jest zaliczany na poczet Wynagrodzenia za wykonaną Usługę.
  4. Studio zatrzymuje zadatek, gdy nie dojdzie do wykonania Usługi z przyczyn leżących po stronie Klienta, a w szczególności w przypadku:
  • niepojawieniu się Klienta na umówionej Usłudze;
  • nieodwołania umówionej Usługi;
  • odwołaniu umówionej Usługi z wyjątkiem przypadków wskazanych w § 4 ust. 1 Regulaminu;
  • złego stanu zdrowia Klienta niepotwierdzonego zaświadczeniem lekarskim;
  • odmowy wykonania Usługi przez Studio z przyczyn wskazanych w § 11 Regulaminu;
  • niezaakceptowania przez Klienta przygotowanego przez Tatuatora Wzoru tatuażu (w tym przypadku zadatek jest zatrzymywany na poczet czasu poświęconego przez Tatuatora na projektowanie).

 

 

  • 4

ZMIANA TERMINU USŁUGI

 

  1. Klientowi przysługuje trzykrotna zmiana zarezerwowanego terminu Usługi bez utraty zadatku, jeśli zostanie dokonana maksymalnie na 3 dni robocze przed umówionym terminem Usługi. Zmiana w krótszym okresie niż do 3 dni roboczych od Zarezerwowanego terminu Usługi skutkuje utratą zadatku przez Klienta.
  2. Studio ma prawo do zmiany Zarezerwowanego terminu Usługi, jeżeli uzna że u Klienta wystąpiły przeciwwskazania do wykonania Usługi opisane w § 7 ust. 2 i § 11 Regulaminu. Jak również w przypadku kiedy stan fizyczny klienta lub jego skóry uniemożliwia poprawne wykonanie Usługi.

 

  • 5

WYCENA TATUAŻU

  1. Wynagrodzenie za Sesję tatuatorską ustalane jest z Klientem indywidualnie i uzależnione jest w szczególności od:
  • doświadczenia Tatuatora, który stworzy Wzór tatuażu a następnie wykona Sesję tatuatorską;
  • rodzaju Wzoru, jego wielkości, szczegółowości i wybranej techniki tatuatorskiej;
  • szacowanego czasu potrzebnego na wykonanie Sesji tatuatorskiej (liczone w sesjach całodziennych, półdniowych lub godzinowo).
  1. Wyceny dokonuje Studio lub osobiście Tatuator w uzgodnieniu z Klientem.
  2. Wynagrodzenie może ulec zmianie w przypadku zmiany okoliczności wskazanych w § 5 1 pkt 2 i pkt 3 Regulaminu.
  3. W przypadku przerwania Sesji tatuatorskiej z powodów leżących po stronie Klienta Sesja tatuatorska jest rozliczana godzinowo według stawki 350 PLN za godzinę, z zaokrągleniem do pełnej godziny.

 

  • 6

WZÓR TATUAŻU

 

  1. Tematyka, styl, szczegółowość i wielkość Wzoru tatuażu jest ustalana z Klientem przy Wstępnej rezerwacji terminu. Klient przedstawia swoje oczekiwania m.in. poprzez dostarczenie zdjęć referencyjnych i inspiracji przesłanych na adres e-mail wybranego Tatuatora.
  2. Wzór tatuażu jest przygotowywany w dniu Sesji tatuatorskiej przez Tatuatora na podstawie opisu, zdjęć referencyjnych i inspiracji Klienta dostarczonych przez Klienta w terminie do 30 dni przed wyznaczoną Sesją tatuatorską albo z gotowych, wcześniej przygotowanych Wzorów Tatuatora udostępnionych w Mediach Społecznościowych.
  3. Sesja tatuatorska wykonywana jest na podstawie autorskiego Wzoru tatuażu stworzonego przez wybranego przez Klienta Tatuatora albo Wolnego wzoru. Studio nie wykonuje kopii tatuaży innych artystów. Istnieje możliwość wykonania tatuażu na podstawie projektu/zdjęcia dostarczonego przez Klienta, w takim przypadku Studio odbierze od Klienta oświadczenie, że posiada on majątkowe prawa autorskie do wykorzystania projektu/zdjęcia, jak również, że projekt/zdjęcie nie narusza praw autorskich osobistych lub majątkowych osób trzecich, w tym także prawa do wizerunku oraz dóbr osobistych osób trzecich i jest wolne od jakichkolwiek obciążeń lub ograniczeń o charakterze rzeczowym lub obligacyjnym oraz wad prawnych i fizycznych. W przypadku, gdy udostępniony przez Klienta projekt/zdjęcie, wbrew zapewnieniu Klienta, naruszać będą prawa osób trzecich, Klient zobowiąże się do zwrotu na rzecz Studia wszelkich kosztów, szkód, strat, nie wyłączając kosztów obsługi prawnej, które Studio z tego tytułu poniesie.
  4. Wzór tatuażu jest przedstawiany Klientowi do akceptacji w dniu Sesji tatuatorskiej, Klientowi w dniu sesji przysługuje prawo do korekty Wzoru tatuażu.
  5. Czas potrzebny na wprowadzenie zmian do Wzoru tatuażu w dniu Sesji tatuatorskiej zalicza się na poczet czasu Sesji tatuatorskiej, w ciągu całodniowej Sesji tatuatorskiej Tatuator może wprowadzić maksymalnie trzy zmiany w projekcie Wzoru tatuażu. W przypadku wprowadzania wielu zmian tatuowanie nie rozpocznie się w danym dniu, a Klient jest zobowiązany zapłacić Wynagrodzenie za całodzienną Sesję tatuatorską.
  6. W przypadku niezaakceptowania Wzoru tatuażu przez Klienta Studio zatrzymuje zadatek na poczet czasu poświęconego przez Tatuatora na projektowanie, w przypadku wprowadzania wielu zmian do Wzoru tatuażu, który finalnie nie zostanie zaakceptowany przez Klienta, Klient jest zobowiązany do zapłaty Wynagrodzenia za czas poświęcony przez Tatuatora na projektowanie, rozliczany według stawki godzinowej wynoszącej 350 PLN (słownie: trzysta pięćdziesiąt złotych), z zaokrągleniem do pełnej godziny.
  7. Tatuowanie może się rozpocząć po zaakceptowaniu przez Klienta Wzoru tatuażu w całości.
  8. W przypadku wprowadzania zmian do Wzoru tatuażu po jego akceptacji przez Klienta, Klient zobowiązany jest do uiszczenia dodatkowej Opłaty projektowej w wysokości ustalonej przez Tatuatora i uzależnionej od charakteru i zakresu zmian. Opłata projektowa nie ulega zaliczeniu na poczet Wynagrodzenia za Sesje tatuatorską.

 

 

 

 

 

 

 

  • 7

PRZECIWWSKAZANIA DO WYKONANIA USŁUGI

 

  1. Świadczone przez Studio Usługi polegające na wykonywaniu tatuażu można uznać za inwazyjne, w związku z czym Studio rekomenduje każdorazową konsultacje z lekarzem przed dokonaniem Wstępnej rezerwacji terminu Usługi.
  2. Studio informuje, że następujące jednostki chorobowe stanowią przeciwwskazanie do wykonania Usługi tatuażu:
  • kuracja pochodnymi witaminy A (m.in.: retinoidy);
  • padaczka (epilepsja);
  • alergie skórne; w szczególności uczulenie na: arsen, chrom, kobalt, mangan, nikiel, siarczan kadmu, siarczek rtęci które mogą stanowić składnik Pigmentu którym klient będzie tatuowany (w razie wątpliwości należy wykonać u dermatologa naskórkowy test płatkowy);
  • ciąża i okres laktacji;
  • oparzenia posłoneczne;
  • choroba nowotworowa w trakcie leczenia;
  • ostre choroby zakaźne;
  • choroby wirusowe (np. opryszczka, brodawki, półpasiec);
  • choroby bakteryjne (np. liszajec zakaźny, choroby grzybicze skóry);
  • choroby autoimmunologiczne (np. atopowe zapalenie skóry – AZS, wyprysk, łuszczyca, toczeń, sarkoidoza);
  • otwarte rany, podrażnienia lub uszkodzenia skóry w miejscu wykonywania Usługi;
  • skłonność do powstawania bliznowców;
  • choroba Leśniowskiego i Crohna;
  • aktywne choroby tarczycy;
  • zaburzenia krzepnięcia krwi (skazy krwotoczne np. hemofilia, Choroba von Willebranda);
  • zakażenie wirusem HIV lub wirusem zapalenia wątroby (Hepatitis);
  • zażywanie leków rozrzedzających krew (sterydów (glikokortykosteroidów), aspiryny);
  • zażywanie leków przeciwzakrzepowych;
  • nieleczona cukrzyca;
  • choroby nerek;
  • choroby serca;
  • nadciśnienie (wysokie ciśnienie krwi);
  • anomalie skórne (przebarwienia, znamiona w strefie pigmentowanej (tatuowanej);
  • trądzik aktywny;
  • stan pooperacyjny;
  • antybiotykoterapia;
  • świeże blizny w miejscu na którym planowane jest wykonanie Usługi;
  • podwyższona temperatura ciała i infekcja ogólnoustrojowa;
  • przyjęcie szczepienia przeciwko chorobie COVID-19 w okresie 4 tygodni przed planowanym terminem wykonania Usługi.
  1. Klient który zaobserwował u siebie wystąpienie któregokolwiek przeciwwskazania wymienionego w § 7 ust. 2 Regulaminu powinien bezwzględnie skonsultować się z lekarzem i otrzymać od niego zgodę na wykonanie Usługi, jak również poinformować Studio o zaistniałych przeciwwskazaniach.
  2. W czasach trwania epidemii SARS-CoV-2 dzień przed planowaną Usługą Klient jest zobowiązany zmierzyć sobie temperaturę oraz ocenić swój aktualny stan zdrowia pod kątem ewentualnych objawów zakażenia SARS-CoV-2, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Klient powinien odwołać umówioną Usługę.

 

  • 8

MOŻLIWE POWIKŁANIA PO USŁUDZE

 

  1. Pomimo dochowania najwyższej staranności podczas wykonywania Usługi, Klient może doświadczyć następujących powikłań w wyniku wykonania Usługi:
  • wynaczynienia krwi;
  • obrzęk w miejscu wykonania Usługi utrzymujący się do 3 dni;
  • stan zapalny, włącznie z wystąpieniem stanu podgorączkowego;
  • wystąpienie alergii kontaktowej na barwnik w użytym Pigmencie;
  • wystąpienie reakcji fitotoksycznej (zwiększona wrażliwości komórek na promieniowanie świetlne);
  • wystąpienie ziarniniaków (guzki w tkance podskórnej powstałe z nagromadzenia się komórek układu odpornościowego wokół drobinek barwnika jako wyrazu reakcji organizmu na ciało obce w skórze Klienta);
  • wystąpienie objawu Köbnera (wykonany Tatuaż jako miejscowe podrażnienie naskórka, stymulując reakcję zapalną, może być czynnikiem wyzwalającym objawy niektórych chorób skóry o podłożu immunologicznym);
  • migracja Pigmentu czyli przemieszczanie się barwnika poza miejsce wykonania Tatuażu (najczęściej jako wynik reakcji systemu immunologicznego na użyty pigment);
  • powstanie blizn przerostowych i bliznowców (najczęściej wynika z cech osobniczych Klientów, którzy są podatni na przerastanie blizn i powstawanie bliznowców);
  • zmiana koloru Pigmentu w Tatuażu;
  • infekcja wirusowa lub/i bakteryjna – szczególnie przy niezachowaniu zasad pielęgnacji po usługowej (m.in.: zapalenie mieszków włosowych, liszajec zakaźny, niesztowica czyraczność, gronkowiec);
  • nasilenie/wznowienie/progresja aktualnych/uśpionych stanów chorobowych Klienta w wyniku osłabienia Tatuażem układu immunologicznego;
  • atrofia mięśni.
  1. W przypadku zaobserwowania u siebie powikłań Klient powinien niezwłocznie poinformować Studio i skontaktować się z lekarzem celem uzyskania pomocy medycznej, do świadczenia której Studio nie jest uprawnione.

 

 

  • 9

PRZYGOTOWANIE DO USŁUGI

 

  1. W trosce o bezpieczeństwo Klientów wykonanie każdej Usługi w Studiu poprzedzone jest m.in.: przeprowadzeniem kwalifikacji do Usługi wykluczających wystąpienie przeciwwskazań do wykonania Usługi wskazanych w § 7 ust 2. Regulaminu przez wypełnienie ankiety zdrowotnej, odebraniem od Klienta zgody na Usługę i niezbędnych oświadczeń, jak również pouczeniem o zasadach pielęgnacji po usługowej.
  2. Klient zobowiązuje się do udzielenia personelowi Studia odpowiedzi zgodnych ze stanem faktycznym.
  3. Przed wykonaniem Tatuażu Klientowi przysługuje prawo zapoznania się z informacjami zamieszczonymi na opakowaniach Pigmentów używanych do wykonania Tatuażu, użyte Pigmenty zostają przez Tatuatora odnotowane w karcie Klienta.
  4. Studio nie ponosi odpowiedzialności za powikłania po usługowe lub działanie niepożądane stosowanych preparatów, jeśli nastąpią w konsekwencji zatajenia informacji o stanie zdrowia przez Klienta.
  5. Studio zastrzega sobie prawo odmowy wykonania Usługi, jeśli członek personelu Studia przeprowadzający wywiad stwierdzi istnienie przeciwwskazań do jego wykonania.

 

  • 10

ZGODA NA USŁUGĘ

 

  1. Z zastrzeżeniem innych postanowień niniejszego Regulaminu, warunkiem wykonania przez Studio Usługi jest wyrażenie przez Klienta pisemnej zgody na Usługę na formularzu stosowanym przez Studio. Wyrażenie pisemnej zgody wymagane jest przed wykonaniem każdej Usługi.
  2. Zgodę na Usługę może wyrazić Klient pełnoletni, posiadający pełną zdolność do czynności prawnych.
  3. Studio nie wykonuje Usług osobom niepełnoletnim.

 

  • 11

ODMOWA WYKONANIA USŁUGI

 

Studio zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania Usługi w następujących przypadkach:

  • gdy Klient nie wyraził zgody na wykonanie Usługi lub zgoda nie została udzielona w sposób prawidłowy, tj. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  • jeżeli stan Klienta wskazuje na spożycie alkoholu, środków odurzających lub innych środków, które mogłyby w ocenie personelu Studia wpłynąć na wystąpienie ewentualnych powikłań w związku z wykonywaną Usługą lub uniemożliwić lub utrudnić wykonanie Usługi;
  • jeżeli w ocenie personelu Klient nie kwalifikuje się do wykonania danej Usługi, w tym w szczególności z uwagi na wystąpienie przeciwwskazań do wykonania Usługi o charakterze medycznym lub zdrowotnym;
  • jeżeli Klient nie wyrazi zgody na czynności, których podjęcie jest konieczne do prawidłowego wykonania Usługi, w tym w szczególności odmówi udzielenia informacji lub nie udzieli niezbędnych informacji koniecznych do prawidłowego wykonania Usługi przez Studio, bądź nie wypełni wszystkich stosowanych i wymaganych formularzy w Studiu;
  • Klient nie wpłacił zadatku zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, przez co nie doszło do Rezerwacji terminu;
  • Klient nie stosuje się do zasad zachowania bezpieczeństwa wskazanych w § 19 i § 20 Regulaminu.

 

  • 12

PŁATNOŚCI

 

  1. Klient ma możliwość płatności za Usługi w Studiu gotówką i kartą.
  2. Zadatek należy uiścić według zasad wskazanych w § 3 Regulaminu.
  3. Usługi są wyceniane zgodnie z zasadami wskazanymi w § 5 Regulaminu.

 

  • 13

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

  1. Klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej poza Studiem w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Studio o swojej decyzji o odstąpieniu Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia złożonego drogą elektroniczną na adres e-mail: caffeine.tattoo@gmail.com lub pisemnie na adres Studia. Wzór formularza odstąpienia od Umowy stanowi załącznik do Regulaminu. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko zaleceniem, a jego niewykorzystanie w procesie odstąpienia od umowy nie stanowi o nieważności odstąpienia.
  2. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy na Usługę, aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.

 

 

  • 14

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

W przypadku odstąpienia od Umowy Studio zwraca Klientowi niezwłocznie wszystkie otrzymane płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Studio o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Studio dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji.

 

  • 15

WYŁĄCZENIE PRAWA DO ODSTĄPIENIA

 

  1. Klient traci prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza Studiem jeśli Usługa została wykonana przez Studio, w tym jeśli została wykonana przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, Klient traci prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze Studiem.
  2. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy na wykonanie tatuażu zawartej poza Studiem, którego Wzór jest tworzony przez Tatuatora na zamówienie Klienta według jego indywidualnych preferencji (na podstawie opisu lub referencji Klienta dostarczonych Tatuatorowi).

 

  • 16

REKLAMACJE

 

  1. Klientowi przysługuje prawo do reklamacji Usługi, która powinna zostać przez Klienta zgłoszona niezwłocznie po odkryciu wady fizycznej bądź prawnej przedmiotu wykonanej Usługi.
  2. Klient ma prawo żądać zwrotu całości lub części kosztów Usługi albo wykonania nieodpłatnych poprawek.
  3. Reklamację należy złożyć na piśmie, osobiście w Studiu lub listem poleconym.
  4. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Studio wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
  5. Studio ma 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie reklamacji Klienta.
  6. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Studio spełni żądania Klienta.
  7. Studio ma prawo do nieuznania reklamacji Klienta. W przypadku odpowiedzi odmownej, Klient ma prawo odwołać się od decyzji Studia w ciągu 14 dni kalendarzowych. Na rozpatrzenie odwołania Studio ma 14 dni kalendarzowych.
  8. Studio nie ponosi odpowiedzialności za powikłania, które wystąpią po poprawnie przeprowadzonej Usłudze, poprzedzonej kwalifikacją do Usługi, pouczeniami o przeciwwskazaniach i możliwych powikłaniach, jak również odebraniem od Klienta zgody na Usługę, jeśli podczas kwalifikacji nie stwierdzono przeciwwskazań do wykonania Usługi.
  9. Studio nie ponosi odpowiedzialności za powikłania powstałe w wyniku nieprzestrzegania przez Klienta zaleceń po usługowych.
  10. Wzór formularza reklamacji usługi stanowi załącznik do Regulaminu. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko zaleceniem, a jego niewykorzystanie w procesie reklamacji nie stanowi o nieważności reklamacji.

 

 

  • 17

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

 

  1. Studio wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z wykonana Usługą na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  2. Wszelkie spory związane z Usługami świadczonymi przez Studio będą rozstrzygane przez sądy powszechne, a prawem właściwym jest prawo polskie.
  3. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
  • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
  • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
  • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  1. Istnieje również możliwość skorzystania z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

 

 

  • 18

STANDARDY HIGIENICZNE STUDIA

 

  1. Studio ściśle przestrzega wymogów sanitarnych zalecanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego oraz wytycznych Ministerstwa Zdrowia w zakresie utrzymania porządku i higieny w Studiu, przygotowania stanowiska na którym będzie wykonywana Usługa, obowiązku dezynfekcji powierzchni w Studiu, jak również stosuje procedury właściwe do postępowania z odpadami medycznymi (odpadami, które powstają w trakcie wykonywania Usług podczas których dochodzi do przerwania ciągłości tkanki).
  2. Stanowiska przeznaczone do wykonania Usługi i urządzenia wykorzystywane podczas Usługi są każdorazowo dezynfekowane i zabezpieczane jednorazową folią, która jest usuwana po każdej Usłudze.
  3. Narzędzia używane do wykonania Usługi są jednorazowe lub poddawane sterylizacji.
  4. Studio wdrożyło dodatkowe procedury bezpieczeństwa w okresie stanu epidemii oraz stanu zagrożenia epidemiologicznego wskazane w § 19 Regulaminu.

 

  • 19

BEZPIECZEŃSTWO W OKRESIE STANU EPIDEMII ORAZ STANU ZAGROŻENIA EPIDEMIOLOGICZNEGO

 

  1. W okresie stanu epidemii oraz stanu zagrożenia epidemiologicznego związanego z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2, w tym w szczególności możliwości zachorowania na COVID 19, Studio stosuje się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego oraz wytycznych Ministerstwa Zdrowia.
  2. W celu zapewnienia Klientom oraz personelowi Studia maksymalnego bezpieczeństwa Studio wdrożyło zaostrzone procedury sanitarne:
  • procedury dezynfekcji wszystkich stref Studia dostępnych dla Klientów i personelu są wykonywane częściej niż jest to zalecane. Szczególną uwagę zwraca się na powierzchnie najczęściej dotykane, tj. uchwyty, klamki i blaty, które dezynfekowane są przynajmniej raz na godzinę;
  • wszystkie pomieszczenia usługowe, pomieszczenie socjalne, łazienka dla Klientów i personelu wyposażone są w certyfikowane dezynfekujące płyny antybakteryjne. W łazience znajdują się również instrukcje jak prawidłowo myć ręce;
  • w Studiu zwiększona jest cyrkulacja powietrza, aby zapewnić stały dopływ świeżego powietrza;
  • w Studiu Klienci używają tylko naczyń jednorazowych;
  • wszystkie kosze na śmieci są zamykane;
  • nie są eksponowane żywe kwiaty, ulotki, papierowe wersje cennika oraz inne przedmioty, które utrudniają rzetelną dezynfekcję;
  • personel Studia wyposażony jest w środki ochrony osobistej, w godzinach pracy nosi maseczki ochronne oraz zobligowany jest do częstej dezynfekcji dłoni.
  1. W celu zapewnienia innym Klientom oraz personelowi Studia maksymalnego bezpieczeństwa Klienci korzystający z usług Studia zobligowani są do zachowania zasad bezpieczeństwa:
  • zakładania przed wejściem do Studia i maseczek ochronnych zakrywających nos i usta,
  • dezynfekcji dłoni płynem antybakteryjnym po wejściu do Studia,
  • przychodzenia na Usługę bez osób towarzyszących, za wyjątkiem sytuacji w której Klient wymaga opieki, wtedy może przyjść z opiekunem;
  • przychodzenia na Usługę bez zwierząt, za wyjątkiem psów asystujących.
  1. Każdorazowo aktualnie obowiązujące Klientów Studia zasady zachowania bezpieczeństwa, obejmujące wszelkie dotychczasowe zmiany ich treści, dostępne są na drzwiach wejściowych Studia oraz stronie internetowej Studia.
  2. Studio zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania Usługi w przypadku niestosowania się Klientów do zasad zachowania bezpieczeństwa.

 

  • 20

PRZEPISY PORZĄDKOWE

 

  1. Każdy Klient korzystający z Usług Studia zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu.
  2. Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest przy zapisie na Usługę i w Recepcji Studia.
  3. Korzystając z Usług Studia Klient ma obowiązek w szczególności:
  • posiadania ważnych dokumentów pozwalających na zidentyfikowanie jego tożsamości;
  • przestrzegania zakazu wnoszenia i spożywania na terenie Studia napojów alkoholowych, środków odurzających, palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych oraz innych substancji, które mogłyby zagrażać życiu lub zdrowiu Klienta, lub też powodować lub zwiększać ryzyko powikłań zarówno podczas, jak i po Usłudze;
  • na czas trwania Usługi pozostawić swoje ubrania w miejscu do tego wyznaczonym w Studiu, a przedmioty wartościowe i pieniądze zabrać ze sobą pod rygorem braku odpowiedzialności Studia za rzeczy, przedmioty wartościowe i pieniądze pozostawione bez nadzoru. Zaleca się pozostawienie wartościowych rzeczy w domu;
  • na czas wykonywania Usługi Klient zobowiązany jest wyłączyć wszystkie urządzenia elektroniczne, w tym w szczególności telefon komórkowy;
  • poszanowania mienia będącego własnością Studia wykonującego Usługi, szkody powstałe z winy Klienta zostaną usunięte na jego koszt;
  • zachowania czystości w miejscach, z których korzysta;
  • przestrzegania zaleceń personelu Studia;
  • przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz przepisów przeciwpożarowych.
  1. Klienci Studia nie mogą:
  • samowolnie korzystać ze sprzętów i narzędzi służących do realizacji Usługi;
  • samodzielnie uruchamiać i wyłączać sprzętu;
  • wchodzić do pomieszczeń, w których realizowane są Usługi bez zgody personelu Studia.

 

 

  • 21

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

  1. Administratorem danych osobowych klientów jest Bartosz Panas prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: studio tatuażu Pracownia Artystyczna Bartosz Panas, zarejestrowaną pod adresem ul. 1 Praskiego Pułku 19 lokal 14, 05-075 Warszawa, NIP: 5342270053, REGON: 142885675. pracowniapanas.pl e-mail: panas.art@gmail.com
  2. Studio przetwarza dane osobowe Klientów m.in. w celu realizacji umów i wykonania Usług na zasadach wskazanych w Polityce prywatności dostępnej na fanpagu Studia na Facebooku.

 

  • 22

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. Każdy Klient korzystający z Usług Studia zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz inne przepisy powszechnie obowiązujące. Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonywania zobowiązań związanych z daną Usługą będą rozstrzygane przez sąd właściwy, zgodnie z właściwością wskazaną w kodeksie postępowania cywilnego.
  3. Studio zastrzega sobie prawo do dokonania modyfikacji postanowień niniejszego Regulaminu, z zastrzeżeniem, iż wprowadzone zmiany nie będą naruszały praw nabytych przez Klientów przed wejściem w życie zmian niniejszego Regulaminu.
  4. Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący jego wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest przy zapisie na Usługę i w Recepcji Studia.
  5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 20 września 2022 roku.

 

 

Słowniczek:

 

Dni robocze –  dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce wskazanych w ustawie o dniach wolnych od pracy;

Klient – osoba fizyczna, pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych która zawiera Umowę na wykonanie Usługi ze Studiem, na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie;

Opłata projektowa – dodatkowe wynagrodzenie za czas poświęcony przez Tatuatora na wprowadzenie zmian w zaakceptowanym wcześniej przez Klienta Wzorze tatuażu;

Pigmenty – mieszaniny używane do wykonania Tatuażu, dostosowane do obowiązującego Rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady 1907/2006 z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH), utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE, zawierające na opakowaniu informacje: „Mieszanina przeznaczona do stosowania w tatuażach lub makijażu permanentnym”, numer partii, wykaz wszystkich składników mieszaniny w kolejności malejącej, informacje o obecności jakichkolwiek związków niklu i chromu, oznaczenie substancji regulujących pH oraz dodatkowe informacje na temat bezpieczeństwa  (te mogą znaleźć się na opakowaniu lub w instrukcji użytkowania);

Regulamin – warunki umowne wykonywania Usług świadczonych przez Studio na rzecz Klienta;

Rezerwacja – wstępna rezerwacja terminu która została potwierdzona przez Klienta poprzez wpłatę zadatku na warunkach wskazanych w Regulaminie;

Sesja tatuatorska – czas Usługi w trakcie której projektowany jest Wzór tatuażu a następnie jest on przenoszony na ciało Klienta przez wprowadzenie Pigmentu do skóry właściwej Klienta przez Tatuatora; całodniowa Sesja tatuatorska to sześć godzin zegarowych;

Studio – studio tatuażu Pracownia Artystyczna Bartosz Panas, zarejestrowaną pod adresem ul. 1 Praskiego Pułku 19 lokal 14, 05-075 Warszawa, NIP: 5342270053, REGON: 142885675,

Tatuator – artysta posiadający niezbędną wiedzę, doświadczenie i potencjał techniczny w zakresie koniecznym do prawidłowego wykonania Usługi;

Tatuaż – efekt finalny przeniesienia Wzoru tatuażu podczas Sesji tatuatuatorskiej na ciało Klienta;

Usługa – to świadczona przez Studio na rzecz Klienta usługa polegająca na wykonaniu Tatuażu na podstawie zaakceptowanego Wzoru tatuażu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;

Wstępna rezerwacja terminu –  wstępny termin wykonania Usługi ustalany przy jej umawianiu, wymagający potwierdzenia poprzez wpłatę zadatku na rachunek bankowy Studia aby stać się Rezerwacją;

Wolny wzór – już zaprojektowany, gotowy autorski projekt Tatuażu, który Klient może zarezerwować prze Social Media Studia lub bezpośrednio w Studiu, na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie;

Wynagrodzenie – cena jaką Klient jest zobowiązany zapłacić na rzecz Studia za wykonaną Usługę;

Wzór tatuażu – projekt Tatuażu stworzony przez wybranego przez Klienta Tatuatora na podstawie opisu lub referencji Klienta dostarczonych przez Klienta w terminie do 30 dni przed wyznaczoną Sesją tatuatorską albo z gotowych, wcześniej przygotowanych Wolnych wzorów.